Belgische mobiliteitsapp Skipr lanceert professioneel aanbod en zet mobiliteitsbudget in praktijk

Skipr for Business zet theorie van mobiliteitsbudget om in praktijk

Het professioneel aanbod van Skipr for Business voorziet verschillende voordelen voor zowel werknemer als werkgever. Werknemers willen steeds meer flexibiliteit op vlak van mobiliteit. Door in maart het mobiliteitsbudget in te voeren zette de overheid de deur hiervoor reeds op een kier. De implementatie ervan door bedrijven en adaptatie door werknemers bleek echter niet evident. Dankzij Skipr for Business kunnen bedrijven en werknemers het potentieel van dit mobiliteitsbudget eenvoudiger in de praktijk omzetten.

“Het mobiliteitsbudget is een ongelooflijke stap vooruit in het ontwarren van onze mobiliteitsknoop, en het is prachtig om zien dat België hier de toon zet voor Europa”, vertelt Mathieu de Lophem, CEO en medeoprichter van Skipr. “We hopen dat dit soort stimulans gaat kunnen uitgebreid worden naar alle werknemers in België, om zo de alternatieve mobiliteitsopties voor iedereen fiscaal aantrekkelijk te maken.”

Naadloze betaling rechtstreeks in de app

Een werknemer die zijn leasingwagen voor een groener model inwisselt, of er helemaal afstand van doet, kan met dit vrijgekomen budget in Skipr for Business een beroep doen op een brede waaier aan mobiliteitsaanbieders, en deze zowel plannen én boeken binnen de app. Ook de betaling is naadloos geïntegreerd. Afhankelijk van de afspraken met de werkgever maakt de app een onderscheid tussen werk- en privéverplaatsingen. Een trein naar een werkmeeting zal via Skipr for Business op de maandelijkse afrekening voor de werkgever verschijnen. Een Uber naar een etentje bij vrienden zal rechtstreeks van de werknemer zijn mobiliteitsbudget afgetrokken worden.

Kostenneutraal retentievoordeel en vereenvoudigde facturatie

Ook voor de werkgever heeft Skipr for Business heel wat voordelen te bieden. De administratieve zijde wordt sterk vergemakkelijkt: mobiliteitsonkosten worden per werknemer centraal in het platform bijgehouden en maandelijks via een eengemaakte factuur aan de klant bezorgd. Geen gedoe meer met onkostennota’s en structureren van talloze bons en kasticketten van verschillende externe partijen. Mooi meegenomen is dat de switch van de traditionele leasingwagen naar het mobiliteitsbudget een volstrekt kostenneutrale operatie kan zijn voor de werkgever. Bovendien speelt de mogelijkheid voor werknemers om het beschikbare mobiliteitsbudget zo flexibel te besteden zeker een rol in de war for talent, zowel op vlak van retentie als bij het aantrekken van nieuw talent.

Accenture en Securex zetten reeds een pilootproject op met Skipr for Business, om zo de mobiliteit van hun werknemers te vereenvoudigen.

Skipr werd voor particulieren officieel gelanceerd in juni, en werd sindsdien al 30.000 keer gedownload. De Brusselse start-up biedt momenteel diensten aan van NMBS, De Lijn, MIVB, Tec, Poppy, Uber, Circ, Jump, Villo, Vélo en Mobit.

Meer info over Skipr for Business vind je op https://www.skipr.co/business

Download hier beelden in hoge resolutie

Voor meer info of interviews, contacteer:

Alexis Bracke

Walkie Talkie

Over myskipr

Skipr werd opgericht in 2018 en helpt bedrijven hun visie op mobiliteit te veranderen en werknemersmobiliteit te vereenvoudigen. Skipr bestaat uit een mobiele app, web dashboard en betaalkaart die samen dienen als one stop shop om professionele mobiliteit te plannen, boeken, betalen en beheren. De app gidst gebruikers slim en vlot naar hun bestemming door eigen, openbaar en gedeeld vervoer te combineren. Bedrijven en zelfstandigen kunnen via Skipr een beroep doen op een brede waaier aan mobiliteitsdiensten zoals onder andere NMBS / SNCB, TEC, De Lijn, Poppy, Bird, Uber, Lime en vele anderen. Alle uitgaven over mobiliteitsaanbieders heen worden maandelijks samengebracht in een eengemaakte factuur, wat de administratieve druk danig verlicht.

Rue du Belvédère 29 1050 Elsene.

www.skipr.co